De tijd lijkt te vliegen!

11 april 2017 - Helsinki, Finland

Om terug te komen op de vraag die Laura zichzelf vorige week stelde. Waarom gaat de tijd zo snel? Kan ik makkelijk antwoord gegeven. We maken hier zoveel gave dingen mee en alles is nieuw en leuk. De afgelopen twee weken zijn ook weer voorbij gevlogen.

Nadat de jongens ons weer hadden ‘verlaten’. Vertrokken wij een weekend naar Stockholm. Wat is dit een mooie en hippe stad. Alle mensen waren heel hip gekleed en de gebouwen waren prachtig. Het is zo leuk om andere landen te bezoeken, een echte citytrip. We verbleven 15 minuten van het centrum in een leuk appartement, gehuurd via airbnb. In de avond lagen we heerlijk knus op de bank want die missen we hier erg. Overdag liepen we rond om zoveel mogelijk van de stad te zien. Gamla Stan, het oude centrum, was toch wel ons favoriet. We liepen door alle kleine straatjes en bezochten de hippe winkels die zich daar bevonden. Het was een heel gezellig weekend met Laura.

Stockholm

Nadat we terug kwamen uit Stockholm hebben wij een paar colleges gehad en toen stond Nina alweer op de stoep. Nina is een vriendin van mij van de studie en, Laura en Nina kennen elkaar al vanaf de middelbare. Deze vijf dagen dat ze er was vlogen ook weer voorbij. We hebben weer het vertrouwde sight seeing rondje door Helsinki gedaan en bezochten het eiland ‘Seurasaari’. Dit wordt ook wel het eekhoorntjes eiland genoemd. De zon scheen en wij vermaakten ons in de mooie natuur. De eilanden rondom Helsinki blijven mij toch telkens weer verbazen. Ook zijn we naar het Kiasma museum en de Kaisaniemi Botanic Garden geweest. Elke eerste vrijdag van de maand is alle musea in Helsinki gratis. Daar hebben we dus even gebruik van gemaakt.

Seurasaari

Ik hou ervan om foto’s te maken en dat lukt hier dan ook maar al te goed. Deze kunnen jullie natuurlijk ook bewonderen bij het mapje foto’s.

De komende 5 weken zullen waarschijnlijk ook voorbij vliegen. Ik vlieg 19 mei alweer terug. Ik kan haast niet geloven dat ik al meer dan 90 dagen in Helsinki zit. De komende weken wil ik nog heel veel mooie dingen meemaken. Het aankomende weekend hebben Laura en ik op vrijdag ons event gepland. Samen met ons project groepje organiseren wij een event met live music. Ja, ja, we doen ook echt nog wel iets voor de studie. De komende weken zullen we dan ook ietsje drukker zijn met het afronden van onze projecten en vakken. Maar dit gaat zeker goedkomen.

Helsinki

Verder gaan we nog dagjes weg met de groep en komen er nog mooie feestjes aan. Ook krijg ik volgende week weer bezoek, want Meta, Hans en Kobren komen mij gezellig opzoeken in Helsinki!

Nog even volop genieten hier in Helsinki en de zon begint ook steeds meer de schijnen!