Waarom gaat de tijd zo snel voorbij?

29 maart 2017 - Helsinki, Finland

Waarom gaat de tijd zo snel voorbij? Dit is een vraag die ik mij voortdurend afvraag tijdens deze hele periode in Helsinki. Nadat we terug kwamen van Lapland had ik hetzelfde. Die dagen gingen zo snel. Maar ze waren ook prachtig en ook wel vermoeiend.

Na Lapland hebben we wat rustige weekjes gehad, maar toch wel leuke dingen gedaan!

Toen we net terug waren van Lapland, hebben Sterre en ik op een boot in de Helsinki Harbour geluncht. Dit kregen we nog tegoed van de ouders van Sterre. Gerrit en Alja, nogmaals bedankt voor de lunch. Het was erg lekker en natuurlijk ook gezellig!

Lunchen op de boot!

In die weken zijn we onder andere naar The Fazer Exhibition geweest, van het Finse chocolade merk Karl Fazer. Hier kregen we een uitleg over de historie van het merk. Maar het leukste van de tour was natuurlijk dat je gratis chocolade mocht proeven. En dan ook echt, heel veel chocolade. Na de tour werden natuurlijk ook de nodige reepjes ingekocht!

Fazer Exhibition  Fazer Exhibition Fazer Exhibition

Na deze rustige weekjes, hadden we een week vakantie. En in die week was het eindelijk zo ver. Onze vriendjes kwamen naar Finland!! En dat voor wel 9/10 dagen! Op 17 maart hebben Sterre en ik, Kobren en Hidde van het vliegveld opgehaald. Ietsje anders dan we hadden verwacht want wij stonden netjes bij de gate te wachten, maar de boys kwamen toch van een andere gate aangelopen! Nadat we de spullen naar Pasila hadden gebracht (daar wonen we), zijn we Helsinki ingegaan voor een korte tour. Daarna zijn we lekker gaan eten bij Friends & Brgrs. Verder zijn we op zondag met zijn vieren naar Tallinn geweest met de boot en zijn we maandag naar de dierentuin geweest voor de verjaardag van Kobren! Woensdag zijn we met de bus vertrokken naar Turku en hebben daar een nacht geslapen in een Airbnb en donderdag zijn we verder gereisd naar Tampere om daar ook nog een nacht te vertoeven bij huiskat Lilli. We hebben ontzettend veel lol gehad met z'n vieren, met onder andere heel veel kaart spelletjes, veel lekker eten en natuurlijk ook wat drankjes! Vrijdag zijn we nog uit geweest in Helsinki samen met wat jongens uit de groep waar Sterre en ik mee om gaan. Ook dit was een succes!

Sightseeing   Tallinn

Nu kom ik weer bij het beginpunt.. wat gaat de tijd toch snel. Deze leuke dagen met de boys zijn voorbij gevlogen. Net als de eerste helft in Helsinki. Want ja, we zitten nu al in de tweede helft! Maar er zijn nog genoeg leuke dingen die komen.

Ten eerste gaan Sterre en ik komend weekend naar Stockholm voor een Citytrip! Verder komt volgende week woensdag Nina, een vriendin van ons, een paar daagjes langs in Helsinki.

Zoals jullie lezen, de tijd vliegt voorbij, maar we blijven zeker genieten!

Liefs van Laura!

1. Alja:
    Lieve Sterre en Laura,
    Wat hebben jullie al veel gezien. Blijven genieten van alles wat jullie nog gaan zien en beleven. Heel veel plezier in Stockholm.
    Liefs Gerrit en Alja.
  2. Riet:
    29 maart 2017
    Wat heerlijk dat jullie boys zijn geweest. Genieten met een grote G. Ik heb genoten van de leuke foto's die bij het verhaal zaten. Toppie.
  3. Nina:
    Ik heb er zin in!!!
  4. Inge en Jan:
    Lieve Laura en Sterre,
    Jullie zijn goed bezig met z'n tweetjes. Blijf lekker genieten en vier het feest van het mooie leven daar in Helsinki. Wat fijn dat Hidde en Kobren geweest zijn. En hier in Verweggistan wachten met veel genoegen op jullie vervolg verhalen.
    Grtz. Inge en Jan.
  5. Ellen:
    29 maart 2017
    Aaaah wat leuk om te lezen!!! Alweer over de helft... tijd vliegt! (vind ik stiekem niet erg, mis je wel een beetje hoor, Ster!) VEEL PLEZIER NOG CHICKIES! maar dat kom sowieso goed
  6. Hidde:
    29 maart 2017
    Jullie stonden bij de verkeerde gate! Verder was het wel heel gezellig en mooi! Lilli was AWESOME!
  7. Wendy:
    30 maart 2017
    Leuk om te lezen Lau! Jullie doen zoveel leuke dingen! Veel plezier met jullie citytrip naar Stockholm en alle andere dingen die nog op het programma staan!
    Snel maar weer even Skypen? :)

Dikke kus Wendy
  8. Kobren:
    30 maart 2017
    RT Hidde. Dan stond het vliegtuig bij de verkeerde gate, haha
    Het wat zeker een leuke week! Tot over drie weekjes en Kiitos voor alle leuke uitjes die jullie gepland hadden!
  9. Meta:
    30 maart 2017
    Wat mooi allemaal en ontroerend! Zo gaat het meestal met fijne nieuwe dingen dat de tijd lijkt te vliegen. Bijzonder wat jullie meemaken. Ik zie jullie 21 april!!! Jippie! Kijk ernaar uit. Veel plezier verder en bewust genieten van alles. Liefs xxx
  10. Oma en Pake Bies:
    31 maart 2017
    Schitterend dat jullie het daar zo leuk en gezellig met elkaar hebben. Ook voor de komende tijd heel veel plezier gewenst. Lieve groeten.
  11. Iris:
    31 maart 2017
    Wat een super leuk verhaal weer meiden! Ik ben blij dat jullie daar zo genieten van alles en eruit halen wat erin zit met al die leuke uitstapjes! Geniet er inderdaad nog maar van, want (gelukkig voor mij) komen jullie alweer bijna naar Nederland, joepieieie. Dikke kusss